|
|
|
|
| :: Ishrana |
Hrana bogata vitaminom E smanjuje rizik od raka jetre
[ 08 08 2012 ]
[ www.pregled.com ] -
Konzumiranje hrane bogate vitaminom E može smanjiti rizik od nastanka raka jetre, pokazalo je istraživanje.
Istraživači su utvrdili da konzumiranjem dodataka hrani koji sadrže vitamin E ili konzumiranjem namirnica poput badema, kikirikija, oraha, suhih marelica i slično, smanjuje rizik od nastajanja raka kod ljudi u srednjim ili poznim godinama.
Poznato je i to da vitamin E štiti od srčanih bolesti, ali i to da štiti i poboljšava vid u starijoj dobi.
Rezultati su ovo istraživanja koje je objavio doktor Wei Zhang iz Šangaja. On i njegov tim su istraživanje proveli na 132.837 osoba, uključujući i 267 oboljelih od raka jetre. Istraživanje je rađeno u Kini, gdje živi 54 posto svjetske populacije koja obolijeva od ove bolesti.
Nakon prikupljanja podataka o prephrambenim navikama svih učesnika u istraživanju, pokazalo se da su oni koji su unosili veće količine vitamina E u organizam bili zdraviji, odnosno imali su manje šanse da dobiju rak jetre.
Rak jetre je treći najčešći uzročnik smrti od raka u svijetu i peti najčešći rak od kojeg obolijevaju muškarci, a kod žena je sedma najčešća bolest.
Oko 85 posto oboljelih od raka jetre žive u zemljama u razvoju, objavljeno je u časopisu Journal of the National Cancer Institute.
BANJA U KUCI www.zdravlje.de
|
|
Najnovije[ 21 05 2013 ] [ Ishrana ]
»Rešite ove probleme sa pravom hranom
[ 21 05 2013 ] [ Istraivanja i nove tehnologije ]
»Otkrivena tajna zašto žene žive duže od muškaraca
[ 21 05 2013 ] [ Istraivanja i nove tehnologije ]
»Gen krivac za gojaznost kod žena
[ 20 05 2013 ] [ Nega tela ]
»Koža memoriše sve loše uticaje
[ 20 05 2013 ] [ Alternativa i fitoterapija ]
»Zova: Eliksir za celo telo
[ 20 05 2013 ] [ Ishrana ]
»Voda pre i posle obroka
[ 20 05 2013 ] [ Nega tela ]
»Vežbanje podstiče rad mozga
[ 20 05 2013 ] [ Bolesti ]
»Koje su šanse da obolite od raka dojke?
[ 20 05 2013 ] [ Ishrana ]
»Kako da hranu koristite kao lek?
[ 20 05 2013 ] [ Ishrana ]
»Očuvajte zdravlje svojih očiju: Pet namirnica za bolji vid
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Pregled vesti |
 |
Pregled nauka |
 |
Pregled zdravlje |
|
|
|